неділя, 5 листопада 2017 р.

Урок образотворчого мистецтва у 1(5) гімназійному класі. Тема: "Силуетна графіка"

Урок образотворчого мистецтва у 1(5) гімназійному класі, 
проведений  вчителем образотворчого мистецтва  
Дяків Оксаною Іванівною

Тема: "Силуетна графіка". 

Мета. Ознайомити з терміном «силует», дати поняття про виражальні можливості силуетної графіки – пляма, силует, контур, виявлення характеру форми;  удосконалення  вміння на створення силуетів птахів, тварин, дерев за допомогою олівіців, туші, пера, фломастерів; сформувати вміння працювати над композицією сюжетного малюнка, розвивати асоціативну уяву, творче мислення, пізнавальний інтерес, виховувати естетичні смаки.

Тип уроку. Комбінований

Форма уроку: творча майстерня

Обладнання: для учителя – презентація навчального матеріалу до уроку, комунікаційні технічні засоби; для учнів – альбом, простий олівець, фломастер, туш, перо, гумка, фломастери.

Практична робота: створення силуетної графіки на тему «Рибки. Акваріум».

Хід уроку
І. Організаційний етап.
Підготовка учнів до уроку.

ІІ. Повторення вивченої теми. Форма – фронтальна бесіда.
Запитання педагога стосуються перевірки рівня засвоєння теми попереднього уроку: розуміння поняття «краєвид», «пейзаж», «колірна гама», «композиція», «теплі, холодні кольори» тощо.
Гімназисти змістовно відповідали на запитання, використовували власний досвід, презентували свої доопрацьовані роботи.
Педагог зробив висновок щодо рівня засвоєння учнями попередньої теми, відзначив тих, хто  давав повні відповіді.

ІІІ. Ознайомлення з новим теоретичним матеріалом.
1. Вчитель Дяків О.І. розповіла гімназистистам про те, що існують види малюнків, у яких немає деталей, а тільки контур. Вони мають назву «силует». 

Історичну довідку про виникнення силуетного малюнка педагог подав у розгорнутому вигляді. Вона стосувалася життя Франції 18 століття і конкретного міністра Е. Силуета, який своєю діяльністюю викликав незадоволення в інтелігенції, а та почала зображати його портрет контурами (лініями).

Учні зацікавлено слухали, ставили запитання, виявляли інтерес.
  
2. Дяків О.І. запропонувала учням для глибшого розуміння понять та термінів уроку презентацію з диску «Образотворче мистецтво» 5 клас (нова програма) автора О.М. Ферапонтової з серії «Інтерактивний урок» видавництва «Ранок» (2014 р.) У ній відображаються види силуетного малюнку, способи його виконання, матеріали та засоби для  роботи над ним.

Під час перегляду презентації відбувалася фронтальна бесіда для стимулювання і формування позитивної мотивації для виконання практичної роботи.

3. Педагог вміло використала матеріал підручника «Образотворче мистецтво, 5 клас» (О. Калініченко, Л. Масол). С.16-21. Звернула увагу на різні типи силуетів – симетричний та асиметричний, фони, на яких вони зображаються, способи виконання (малювання, вирізання та наклеювання, витинання тощо), колірні гами.

4. Ігровий момент. Учитель Дяків О.І. запропонувала учням роздатковий матеріал, на якому зображалися силуетні малюнки відомих казок і попросила визначити за ними назви творів усної народної творчості: «Лисиця і журавель», «Пригоди Незнайка», «Пригоди Буратіно», «Півник і мишенята».

Підсумовуючи теоретичну частину уроку, педагог запропонував гімназистам зробити висновки, використовуючи схему «Я дізнався про ...,  це для мене було ...»

ІV. Практична робота.
Вчитель Дяків О.І. запропонувала учням виконати силуетний малюнок  на тему «Акваріум»  і зобразити якваріум та рибок, флору і фауну в ньому.
Педагог вміло дозувала час усіх етапів уроку. Надавав індивідуальну допомогу учням, продемонстрував вміння зобразити малюнок на дошці крейдою.
Атмосфера була невимушені, цікава. Учні були мотивовані для виконання практичної роботи.

Підсумок уроку.
Педагог оцінила роботу гімназистів на уроці. Звернула увагу на вдалі малюнки, запропонувала гімназистам завершити роботу вдома.

Домашнє завдання.  
Завершити малюнок. Прочитати матеріал параграфу 2 з підручника.
Принести альбоми, олівці, ручки, фломастери для виконання графічних малюнків.

Немає коментарів:

Дописати коментар